Vnitřní řád

1. Ctíme Vaše práva.

Pokud máte nějaký námět, pochvalu či problém, můžete ji sepsat a předat přímo v naší ordinaci nebo napsat e-mail na urologiemelnik@gmail.com.

2. Při vstupu do ordinace automaticky předkládejte zdravotní průkaz pojištěnce.

Můžeme požadovat, abyste prokázal/a svou totožnost platným dokladem s Vaší fotografií (občanský průkaz, pas, povolení k pobytu). Při jakékoliv změně pojišťovny, jména, adresy bydliště, čísla telefonu, e-mailu, zaměstnavatele, nám tyto změny nahlaste.

3. Dodržujte datum a čas objednání a dostavte se do čekárny včas,

aby nedošlo k narušení časů objednání ostatních pacientů. Doporučujeme proto ponechat si dostatečnou časovou rezervu. V případě, že zjistíte, že se nebudete moci dostavit na daný čas, zavolejte, pošlete e-mail. Víte, že je naše ordinace vytížená a Váš termín tak využije někdo jiný. V případě, že se bez omluvy nedostavíte na objednaný termín, přijďte si osobně sjednat další objednávku. Počítejte se standardní dobou objednání, řádově několik týdnů.

4. Na veškeré prohlídky (akutní i neakutní), potvrzení či jinou administrativu je nutné se předem objednat nebo domluvit.

Objednejte se telefonicky, osobně či napište e-mail s Vaším požadavkem, lze využít i formuláře na našich webových stránkách urologiemelnik.cz/objednavka. Doba pro objednání může být jeden, ale také dva a více týdnů (v závislosti na vytíženosti ambulance).

5. O pořadí pacientů rozhoduje sjednaný termín objednávky. V případě potřeby o změně pořadí pacientů rozhoduje lékař,

nikoli asistentka či zdravotní sestra. Asistentka a zdravotní sestra též nemůže ovlivnit náročnost pacientů, a tudíž ani dobu, kterou pacient stráví u lékaře.

6. Jsou otázky, které musíme klást. 

Během vyšetření u lékaře, hlavně při první návštěvě, se lékař obvykle ptá, jestli jste byl někdy v minulosti nemocný, s čím se léčíte, s čím se léčí Vaši rodiče. Musí se také zeptat na základní informace ohledně práce, bydlení, rodinných poměrů aj. Není to proto, že lékař chce vyzvídat citlivé věci o Vás a Vaší rodině, ale protože sociální a pracovní prostředí může ovlivnit Váš zdravotní stav.

7. Vystavování opakovaných receptů.

Opakované recepty předepisujeme pacientům, kteří jsou kompletně vyšetřeni, mají dlouhodobě kompenzovanou nemoc a je dobře nastavená dlouhodobá léčba. Ale i v tomto případě je nutné na vyzvání lékaře přijít na kontrolu, většinou po 3 – 12 měsících dle povahy nemoci a stavu pacienta.

 8. Nemůžeme zvedat všechny telefony. 

Telefon nám zvoní průměrně každých 5 – 10 minut. Asistentka a zdravotní sestra se musí primárně věnovat potřebám pacientů fyzicky přítomných v ordinaci a až poté mohou zvedat telefon, proto máte možnost nám poslat e-mail nebo vyřídit požadavky pomocí formulářů na našich webových stránkách. 

9. V případě obecné povinnosti zakrytí úst a nosu ve zdravotnických zařízeních, ji, prosíme, dodržujte.

10. V čekárně ani v ordinaci netelefonujte.

Berte, prosíme, v potaz, že v čekárně sedí nemocní lidé, a Vaše hovory je mohou rušit. V případě, že si potřebujete nutně zatelefonovat, odejděte, prosíme, na chodbu, abyste nerušili ostatní. Pokud sedíte v naší čekárně, prosíme, netelefonujte dovnitř do ordinace, asistentka či zdravotní sestra vychází do čekárny a Vaše dotazy zodpoví osobně.

11. Nevoďte děti jako svůj doprovod do ordinace, pokud to není nezbytně nutné.

V čekárně jsou i infekční nemocní pacienti a Vaše dítě je tak vystaveno riziku nákazy. Pokud máte možnost, aby Vám dítě někdo pohlídal, prosíme, využijte ji. Nebereme přednostně pacienty s dětmi.

12. Mluvíme česky a anglicky. 

Z tohoto důvodu nemůžeme ošetřit pacienty, kteří nemluví česky, slovensky ani anglicky, resp. pouze v případě, že přijdou v doprovodu tlumočníka, který tlumočí do češtiny.

13. Nikoho verbálně ani fyzicky nenapadáme, nekřičíme ani nezvedáme hlas. 

Naše ordinace se v rámci možností snaží všem pacientům maximálně vyhovět a rádi bychom si zachovali přátelské prostředí, které zde máme. V případě, že nejste s něčím spokojeni, kontaktuje naši asistentku nebo nám napište na urologiemelnik@gmail.com. Pokusíme se najít nejvhodnější řešení.

14. Jakékoli projevy rasismu či diskriminace jsou pro nás nepřijatelné.

Někteří naši pacienti pochází z jiných zemí než ČR. Všichni společně utváříme jeden multikulturní tým a poskytujeme zdravotní péči všem pacientům bez rozdílu barvy pleti či národnosti. Jakékoli narážky, ať už ústní či písemné na rasu, pohlaví, etnický původ, národnost, věk, sexuální orientaci, zdravotní postižení, náboženské vyznání, víru či světový názor našich pacientů nebo zaměstnanců, nebudeme tolerovat.

15. Souhlas s výkonem. 

Na specializované výkony prováděné v naší v ordinaci vyžadujeme písemný souhlas s výkonem. Pokud s doporučeným výkonem či lékařským postupem nesouhlasíte či odmítáte lékařskou péči, podepisujete tzv. negativní reverz. V případě ztráty důvěry ve vztahu lékař – pacient (a naopak) se lze svěřit do péče jiného urologa.

16. Pokud se registrujete k jinému urologovi,

požádejte o výpis z Vaší zdravotnické dokumentace, který zpracujeme do 30 dnů. Samotná zdravotnická dokumentace se ze zákona nepředává.

17. Je zakázáno kouřit a požívat alkohol 

a jiné návykové látky v prostorách ordinace. Taktéž prosím nevoďte psy (kromě asistenčních psů) ani jiná zvířata do ordinace.

18. Uklízejme po sobě. 

V čekárně je umístěný koš na odpadky. V ordinaci třídíme odpad, prosíme, respektujte to.

19. Je zakázáno pořizovat fotografie, video či audio záznamy v ordinaci bez předchozího písemného souhlasu.

Porušení vnitřního řádu má své důsledky. V případě opakovaného anebo závažného porušení tohoto vnitřního řádu můžeme Vaši péči oprávněně ukončit na základě ustanovení § 48 odst. 2 (d) zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů. V případě ukončení Vaší péče z důvodu porušení vnitřního řádu Vám dáme písemné vyrozumění s uvedením důvodů pro tento krok, v souladu s §48 odst. 5 stejného předpisu.

Zpracovala: MUDr. Barbora Nedbálková

Dne: 1. 6. 2023